penktadienis, lapkričio 16, 2012

Vaikų mokymas ir "švietimo sistema"

Mano supratimu yra 2 pagrindinės problemos dabartinėje taip vadinamoje "švietimo sistemoje", apie kurias praktiškai niekas nekalba:
  1. Vaikai neturi pasirinkimo kada, ką, kur ir kaip mokytis.
  2. Tų vaikų tėvai ir visi kiti žmonės, gyvenantys taip vadinamos Lietuvos teritorijoje, neturi pasirinkimo finansuoti dabartinę "švietimo sistemą" ar ne.
Praktiškai visos likusios problemos, apie kurias visi kalba, kyla iš šitų dviejų.

Nedidelis skirtumas ar mokyklos yra nuobodūs kalėjimai, ar kalėjimai su disneyland'ais viduje - net ir disneyland'ų atveju, jei vaikai būtų kiekvieną dieną 12 metų verčiami būti ten nurodytomis valandomis ir nurodyta tvarka pagal skambučius suptis ant nurodytų karuselių, vaikams nebūtų nei džiaugsmo, nei naudos, tik žala. Todėl ignoruojant vaikų pasirinkimo nebuvimo problemą kalbėti apie tai kaip pagerinti mokyklas yra beprasmiška.

Apie efektyvumo problemas, kurios neišvengiamos sistemose, finansuojamose prievarta, jau esu rašęs. Tačiau svarbiausiais argumentas, kodėl tokių sistemų būtina atsisakyti, yra ne praktinis, o moralinis - kadangi vieni žmonės nėra kitų žmonių nuosavybė, versti juos ką nors daryti prieš jų valią yra tolygu vergovei ir yra amoralu.

2 komentarai:

  1. > ... vaikams nebūtų nei džiaugsmo, nei naudos, tik žala.

    hm, o jūs vaikų klausėte? :)

    šiaip laisvė irgi gali būti žala... pažįstu šiek tiek mokyklas nelankančių vaikų (iš asocialių šeimų), tai jie laisvai rūko, geria, klijų pauosto...

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Kodėl darai išvadą, kad aprašytoje situacijoje žala yra laisvė, o ne asociali šeima?

      Panaikinti